202013jul

Barry van de Velde nieuwe sales directeur bij Gom

202013jul

Met ingang van 13 juli krijgt Barry van de Velde binnen Gom de rol van sales directeur. De huidige commercieel manager neemt daarmee het werk over van commercieel directeur Bas Niemeijer die zijn vertrek bij Gom heeft aangekondigd. In zijn nieuwe functie wordt Van de Velde zowel verantwoordelijk voor sales als voor de aansturing van de bid- en tenderdesk.

Met in 2020 precies twintig jaar ervaring kent Barry van de Velde Gom door en door. Hij vulde binnen het schoonmaakbedrijf diverse functies in, zoals manager van de operationele stafafdeling, accountmanager en de laatste 4 jaar commercieel manager. ‘Ja, alles komt nu mooi samen. Door de ervaring die ik heb opgedaan als accountmanager kan ik de waarde van een klantrelatie goed inschatten, ik weet wat de rol van de staf kan betekenen en ik durf te zeggen dat ik weet hoe je commercie moet bedrijven’, zegt hij over zijn nieuwe taak als sales directeur.

Vertrek Bas Niemeijer

Het leiding geven aan het salesteam en het aansturen van de bid- en tenderdesk was tot voor kort het werkterrein van Bas Niemeijer, oprichter van Kleentec. Na de overname door Gom in 2016 werd hij twee jaar terug als commercieel directeur verantwoordelijk voor alle business units van Gom. Door wijzigingen in zijn privésituatie doet Niemeijer een stap terug en gaat zich toeleggen op andere bezigheden buiten Gom.

Netwerk verder uitbreiden

Van de Velde: ‘In de twee jaar dat Bas fulltime commercieel directeur is geweest, heeft hij op een ondernemende, enthousiaste en aanstekelijke manier laten zien hoe je kunt ondernemen en nieuwe contacten kunt leggen. Voor mij een mooi speelveld om verder in te vullen. Ik kom graag met mensen in verbinding, dus het is absoluut mijn ambitie om nog meer in verbinding met de markt te komen.’

Het nieuwe normaal

Van een vliegende start als sales directeur bij Gom zal geen sprake zijn, realiseert Van de Velde zich. ‘Het interessante van deze dynamische tijd is de grote gemene deler die alles te maken heeft met het nieuwe normaal. In hoeverre heeft de coronamaatregel om anderhalve meter afstand te houden impact op de verschillende sectoren binnen Gom? Hoe maken we de vertaalslag waar je als consument mee te maken hebt in een theater of hotel, in het onderwijs, in kantoren of in de zorg naar de schoonmaak? Alle segmenten van Gom krijgen te maken met heel veel nieuwe ontwikkelingen. Het wordt de uitdaging hoe je daar als organisatie met onze sectorspecifieke aanpak goed op kunt inspelen. Maar een mooie uitdaging, als organisatie kunnen wij hier het verschil in maken. Dat is ook de grote verandering die we met commercie gaan doormaken.’