201311mrt

Best Practice Award Gom en Meander

201311mrt

Tijdens het laatste Gala van de beroepsvereniging Facility Management Nederland (FMN) is de Best Practice Award uitgereikt aan Gom ZorgSupport en Meander Medisch Centrum. Onze video-impressie van twee minuten licht u de voordelen toe voor opdrachtgever, Gom én de medewerker.

Gom en Meander hebben de uitbestede schoonmaak dichter bij het primaire proces georganiseerd. Hierbij hebben medewerkers in de zorg, in samenwerking met de patiënten, invloed op de schoonmaak. Binnen het budget dat het Facilitair Bedrijf stelt en de kaders die bijvoorbeeld gelden op het gebied van infectiepreventie gaan de leidinggevende en de schoonmaakmedewerkers van Gom zelf in gesprek met de zorg.

Hostmanship
Er wordt gesproken over wat schoongemaakt moet worden en over de kwaliteit van schoonmaak. Het aantal extra opdrachten is hierdoor geminimaliseerd en de tevredenheid over de schoonmaak bij patiënten en medewerkers is toegenomen. De schoonmaakmedewerkers doen hun werk nu met nog meer plezier. De nieuwe werkwijze past helemaal bij Hostmanship. Zij krijgen meer verantwoordelijkheid en begrijpen nu nog beter dan voorheen hoe belangrijk hun werk is voor het ziekenhuis.