Durft u het anders te doen?

Ik zet mijn tv uit en ben een beetje versuft. Het heftige nieuws dat Robin Williams is overleden heeft me nog niet volledig bereikt. Die hilarische film Mrs. Doubtfire staat me helder voor de geest en ook in Patch Adams speelde hij natuurlijk een hoofdrol. Met het avondeten op schoot heb ik die film, die gebaseerd is op een waargebeurd verhaal, nog eens bekeken. Een film over een dokter die zijn passie volgt, die zorg wil bieden aan iedereen, die teruggrijpt naar humor en conversatie, in plaats van louter traditionele medicijnen. Buiten de gebaande paden en dit alles met een enorm aanstekelijke passie.

Passie

Wat dit alles te maken heeft met ons dagelijkse werk? Wat hebben Patch Adams, u, mijn collega's en ik gemeen? Passie. Passie voor wat we elke dag weer doen. Want zonder passie, geen wil om het beter te doen. Werkprocessen gaan omdat ze al jaren zo gaan. Collega's van u en mij doen de dingen op die manier omdat ze het gewend zijn. Zo'n film wakkert mijn altijd aanwezige passie extra aan. Wat drijft mij om 's avonds direct dit stuk te typen? Passie! Passie voor mijn werk en het geloof dat doordat we bij het bij Gom Hospitality anders doen, we succesvol zijn. Want we kunnen schoonmaken en we kunnen ons houden aan de afspraken die in het contract staan. Maar is dat wat u daadwerkelijk wilt? Zegt u tegen uw vrienden dat u een schoonmaakleverancier heeft die zijn afspraken nakomt? U wilt toch dat uw gast een fantastische beleving heeft? Dat zijn bezoek aan die musical onvergetelijk is of dat hij echt tot rust is gekomen in zijn vakantiehuis waar verwachtingen werden overtroffen. Dat u een schoonmaakleverancier heeft die met u en uw gasten mee communiceert. En inspringt op zijn wensen?

Schoonmaak maakt het verschil

Sommige bedrijven kiezen voor goede schoonmaak tegen een lage prijs en dat is begrijpelijk. Schoonmaak spreekt niet tot de verbeelding en schoonmaak heeft alleen maar invloed op de beleving van de gast als het negatief is. Of was dit alleen maar de beleving? Samen met mijn collega's hebben wij een andere mening. Ons geloof is dat schoonmaak in de breedste zin van het woord er daadwerkelijk toe doet. Niet alleen de basiskwaliteit maar ook in het contact met uw gast. Onze medewerker die even attent reageert om (voor uw gast) de deur open te houden tot aan onze mobiele interactie die extra service geeft aan uw gast tijdens zijn verblijf. Deze voorbeelden laten zien dat we echt met ons vak bezig zijn en brengt onze enthousiasme over. En zeg nou zelf: de schoonmaak van uw locatie(s) verdient toch ook meer passie?

 

 

 

 

Rense Assies
Accountmanager Gom Hospitality