Connect & Interact

Procesbegeleiding en klantbeleving van grote waarde voor onze schoonmaak

De processen en de klantbeleving verbeteren met behulp van digitale middelen en informatiestromen. Daar draait het om binnen het programma Connect en Interact van Gom. Zowel de procesbegeleiding van onze schoonmaak als de klantbeleving vinden wij van grote waarde. Daarom ontwikkelen wij systemen, die directe feedback op onze schoonmaak mogelijk maakt. Gom zet op dit moment het QR quality systeem, de SchoonR, Arta en Momentum in op diverse locaties. Gom is namelijk van één ding overtuigd: ook in de schoonmaaksector gaat technologie in de aankomende jaren zorgen voor vernieuwing!

QR quality systeem voor feedback op de schoonmaak

Westfriesgasthuis

Het QR quality systeem is een online applicatie. De gast kan met zijn of haar smartphone de QR van toiletten, de entrees of andere belangrijke ruimten scannen. Door de QR te scannen en het beantwoorden van enkele vragen geeft de gast feedback op de schoonmaak. 


Klantbeleving
Met het inzetten van de QR-codes kan de tevredenheid van eindgebruikers worden vastgesteld. De meldingen worden anoniem gedaan en zijn daarmee zeer laagdrempelig. Bij een negatieve ervaring wordt de melding automatisch doorgegeven naar onze objectleiding, die het probleem snel oplost. Doordat de gasten hun mening kunnen geven en dat verstoringen direct opgelost worden, verhoogt de gebruikersbeleving.

Procesbegeleiding
Door de data uit het QR quality systeem te bundelen, kan worden vastgesteld of de schoonmaakfrequentie voldoet en of er aanpassingen moeten worden gedaan in de werkwijze. Een andere toepassingen van het QR quality systeem in het 'schoonmaak on-demand'. Dat betekent, dat vergaderzalen en kantoren alleen schoongemaakt worden als deze gebruikt zijn.

Het QR quality  systeem ingezet bij het Westfriesgasthuis

SchoonR voor response op onze schoonmaak

De SchoonR is een online applicatie, waarop de gast via de mobiele telefoon of tablet zijn mening kan geven op het moment dat het hen uitkomt. De R van SchoonR staat dan ook voor response, een belangrijk uitgangspunt bij deze online applicatie.

Klantbeleving
Bij verstoringen krijgt de Gom-leidinggevende een signaal van SchoonR, zodat er onmiddellijk actie kan worden ondernomen. Hoewel goede schoonmaak altijd de basis blijft, willen we door middel van de SchoonR onze klanten helpen om de beleving die hun gasten en gebouwgebruikers bij hun verblijf hebben verder te verhogen. Door de focus op beleving is de applicatie uitermate geschikt voor de hospitality-sector, denk aan vakantieparken zoals Walibi Village waar wij de SchoonR hebben ingezet.

Procesbegeleiding
Daarnaast is de informatie van deze meldingen gelijk inzichtelijk in een optioneel dashboard: voor opdrachtgevers én de locatieleiding. De directe koppeling van data in een dashboard maken monitoren, analyseren en bijsturen mogelijk: er ontstaat een nog beter beeld van de wensen en de behoeften van de klant, waarmee we trends zien en de gasttevredenheid verder kunnen verhogen.

Gom en Mobile Interaction Company lanceren unieke gastbelevingstoepassing.

ARTA applicatie: van schoonmaaktaak naar schoonmaakteam

Meander Ziekenhuis

De ARTA technologie maakt het mogelijk om continu data te verzamelen over loopstromen, bezetting en wensen/klachten van gebouwgebruikers, die direct uitgezet worden naar de schoonmakers die deze data binnenkrijgen op hun PDA. Dit maakt direct schakelen door de schoonmakers gemakkelijker. ARTA is op dit moment een veelgebruikte technologie in de zorgsector en leent zich ook erg goed voor grotere en complexe schoonmaakomgevingen.

Het nieuwe concept dat Gom ZorgSupport in samenwerking met Ortus Group en met behulp van de ARTA applicatie van dit bedrijf heeft ontwikkeld, zorgt ervoor dat niet elke medewerker een aparte taak krijgt maar dat één schoonmaakteam verantwoordelijk is voor het schoonhouden van het hele verpleeggebouw.

Het effect is dat de schoonmaak transparanter wordt en de kwaliteitsborging beheersbaarder is. Daarnaast zorgt het ook nog eens voor een snellere beschikbaarheid van schone bedden, voor een grotere efficiency en voor meer rust op de afdeling.

De ARTA applicatie in het Meander ziekenhuis Amersfoort

Momentum voor sneller en efficiënter plannen en afmelden

Het door Gom in samenwerking met Leviy ontwikkelde Momentum is een online applicatie gecombineerd met een app voor op de smartphone. Met deze applicatie wordt de schoonmaak van onder meer hotelkamers, bungalows en vergadercentra ingepland.

Klantbeleving
Op het moment dat een accommodatie beschikbaar komt, ziet de opdrachtgever dit direct in het systeem. Deze kan daardoor eerder vrijgegeven worden voor verhuur. Gebreken worden via het systeem direct gemeld aan de technische dienst, waardoor ze eerder opgelost worden. Ook worden geconstateerde manco's ingevoerd en kan de opdrachtgever op zijn beurt zijn klant op de hoogte stellen van ontbrekende zaken en kan hij aangeven wanneer deze vervangen worden. Door al deze acties sneller en efficiënter uit te voeren, verbetert de beleving van de eindgebruiker.

Procesbegeleiding
Doordat de accommodaties, die schoongemaakt zijn direct zichtbaar zijn voor de objectleiding kunnen deze eerder gecontroleerd worden. Ook de linnenman is aangesloten en zorgt er voor dat linnen en ontbrekende inventaris efficiënter worden gedistribueerd. De totale uitvoering verloopt sneller door het gebruik van Momentum.

Gom heeft de unieke online managementtool Momentum gelanceerd bij Walibi Village.

Continue doorontwikkeling is van groot belang!

Op dit moment zijn wij bezig met de integratie van schoonmaak on demand in een applicatie voor patiënten die in zorginstellingen wordt gebruikt. Wij informeren u hierover als daar concrete stappen in genomen zijn. In tussentijd kunt gerust contact met ons opnemen voor vragen.