Wat doet Gom aan communicatie met haar medewerkers?

Ook voor onze medewerkers is dit een bijzondere situatie die gepaard gaat met gevoelens van onzekerheid en vragen. Daarom informeren wij onze medewerkers regelmatig en kunnen zij binnen hun business unit terecht met alle vragen. Het informeren gebeurt zowel breed via ons moederbedrijf Facilicom als vanuit Gom zelf. Minimaal een keer per week -maar momenteel vaker- ontvangen alle leidinggevenden per mail een update vanuit de directie. De overige medewerkers ontvangen via hun medewerkersportaal de updates. Daarnaast communiceert de directie in videoboodschappen met antwoorden op vragen en aandachtspunten, maar zeker ook om hen een hart onder de riem te steken voor hun belangrijk werk.



In tijden van griep instrueren wij onze medewerkers uiteraard over maatregelen om verspreiding te voorkomen. Nu het coronavirus heerst, hebben wij via diverse kanalen hier extra aandacht aanbesteed. Hardcopy maar ook digitaal, bijvoorbeeld via het medewerkersportaal.



Het allerbelangrijkste blijft: was regelmatig de handen! Wij hebben al onze medewerkers gevraagd om hier extra alert op te zijn, naast de gebruikelijke hygiënemaatregelen die gelden voor alle virussen die griep en verkoudheid kunnen veroorzaken. De belangrijkste regels communiceren wij ook aan onze medewerkers via posters. Maar ook delen wij het speciale vervoersbeleid zodat we de 1,5 meter richtlijn ook tijdens transport goed aandacht geven.



Deze hygiënetips en andere zijn op brede schaal gedeeld onder onze medewerkers, zowel digitaal als hardcopy via onze regiokantoren in het gehele land. Via het intranet, medewerkersportalen en mail wordt centraal actuele informatie gedeeld en verzameld rondom het virus.



Ook vragen wij bijvoorbeeld via video extra aandacht voor de anderhalvemeterrichtlijn.