201420mei

De Gom-dag 2014: stralende gezichten in het donker

201420mei

Tijdens de Gom-dag 2014 stond de medewerker centraal; veel collega's zoals Najat Soussi (Schoonmaakmedewerker van het jaar) en de collega's van rayon Noord Groot en district Noord van Gom ZorgSupport (Rayon en District van het jaar) werden deze dag in het zonnetje gezet. De centrale rol van de medewerker werd vertaald in het thema 'de helden van 2014'. Tijdens deze bijeenkomst werd het besef des te meer gedeeld, dat de klant en gast centraler staan dan ooit.

Stralende organisaties

Stralende organisaties zijn die organisaties waar je prettig werkt. Door organisaties letterlijk en figuurlijk te laten stralen, voelen gasten zich extra welkom en voelen medewerkers zich extra thuis. Zij presteren daardoor ook beter. Want in een bedrijf dat blinkt, zullen de medewerkers eerder uitblinken. Gom heeft al eerder de ambitie uitgesproken om binnen twee jaar de meest klantgerichte schoonmaakorganisatie van Nederland te zijn. Om dat te bereiken, stelde Gom een intensief programma samen waarbij nadrukkelijk de dialoog met de klant wordt gezocht én de medewerker een steeds centralere rol krijgt.

De Helden van 2014

Als onderdeel van dit programma mocht Rob Alsema, algemeen directeur van Gom Schoonhouden, op 15 mei ruim 400 kadermedewerkers verwelkomen in de Pathé bioscoop in Amersfoort voor de Gom-dag. De centrale rol van de medewerker werd vertaald in het thema 'de Helden van 2014'. Tijdens deze bijeenkomst werd het besef des te meer gedeeld, dat de klant en gast centraler dan ooit dienen te staan. De collega's namen deel aan een interessant en afwisselend programma geboden rondom de thema's klantgerichtheid en gastbeleving. Dit onder de deskundige begeleiding van presentatrice Angela Groothuizen.

De medewerker bepaalt het succes

Gom wil weten wat er écht bij de klant leeft. Om er vervolgens zo voor te zorgen dat alle betrokkenen daarop kunnen acteren. "We moeten waarde toevoegen, of beter nog: waarde creëren. Dat kan alleen in samenwerking met de klant. De medewerkers bepalen uiteindelijk het succes", aldus Rob Alsema.

Stralende silhouetten

De keuze voor de locatie was een bewuste. Pathé is een gewaardeerde relatie van Gom en zet als geen ander klantgerichtheid en gastbeleving in haar bedrijfsvoering centraal. De klant was zelfs lijfelijk aanwezig. Nico Vertommen, directeur Facility Pathé, nam deel in verschillende podiumdiscussies om het gedachtengoed zo helder mogelijk over te brengen. Rob Alsema: Al die stralende silhouetten in de schemer van een bioscoopzaal. Dát is wat telt.