Duurzame renovatie bij a.s.r.

Het hoofdkantoor van verzekeringsbedrijf a.s.r. ondergaat een ware metamorfose. De grijze kantoorkolos uit de jaren '70 verandert vleugel voor vleugel in een schitterend nieuw pand dat openheid en transparantie uitstraalt. a.s.r. verbouwt terwijl het werk gewoon doorgaat. Dat past bij de soberheid die de verzekeraar nastreeft. Toch wordt de dienstverlening tijdens de renovatie door medewerkers met een 8 gewaardeerd. En won het facilitair bedrijf juist nu de Facilitaire Benchmark Award voor de beste integrale prestatie. Een interview met directeur Business Support Fiona van 't Hullenaar.

De Nederlandse verzekeringsmaatschappij a.s.r. is met de merken a.s.r., Ditzo, De Amersfoortse, Europeesche Verzekeringen en Ardanta een van de grootste verzekeraars van Nederland. De verzekeraar heeft zichzelf de afgelopen jaren opnieuw uitgevonden. Het bedrijf wil de verzekeringsbranche anders en beter maken. Mensen helpen is het belangrijkste doel. Openheid, transparantie en soberheid zijn sleutelbegrippen daarbij. Fiona van 't Hullenaar: 'De crisis was voor ons reden om te kijken naar ons kostenniveau. We hadden vijftien locaties, dat was niet efficiënt. Bovendien zijn we een fusie-organisatie. We kunnen veel betere resultaten behalen als mensen elkaar goed kennen, één cultuur hebben en werken volgens dezelfde normen en waarden. Daarom is besloten alle activiteiten op één plek te centreren.' 

Lees verder op facilitaironline.nl