2014 1apr

Gom en Mobile Interaction Company lanceren unieke gastbelevingstoepassing

2014 1apr

Gom Schoonhouden en de Mobile Interaction Company (M.I.C) gaan een unieke samenwerking aan om de gastbeleving bij gasten verder te verhogen. Gom geeft met de mobiele toepassing SchoonR verder invulling aan het programma Connect & Interact, om daarmee organisaties te laten stralen.

"In de schoonmaakdienstverlening wordt de gastbeleving een steeds belangrijker factor," aldus manager marketing & salessupport Marco Konter. "Hoewel goede schoonmaak altijd de basis blijft, willen we onze klanten helpen om de beleving die hun gasten en gebouwgebruikers bij hun verblijf hebben verder te verhogen."

De samenwerking krijgt op zeer korte termijn al concreet invulling bij een vakantiepark. Konter: "In de hospitality-sector is beleving al helemaal belangrijk. Bij vrijwel alle parken kun je als gast een kaartje invullen, waarop je aangeeft hoe tevreden je was over de schoonmaak van je accommodatie. Dit is echter bijna altijd bij het vertrek. Natuurlijk worden grotere klachten vaak direct gemeld, maar kleine ergernissen zijn ook belangrijk voor de beleving. Wanneer je die opspaart tot op het laatste moment riskeer je als vakantiepark of hotel ook nog eens dat je er achteraf iets op Zoover over leest. De SchoonR applicatie helpt ons hierbij, de hoofletter R staat niet voor niks voor respons."

Eén druk op de knop

Volgens Gom kan dat beter. De samenwerking met M.I.C. zorgt ervoor dat gasten via de mobiele telefoon of tablet hun mening kunnen geven, op het moment dat het hen uitkomt. "Dit kan dus bij aankomst zijn, maar ook op een later tijdstip. Bij verstoringen krijgt de Gom-leidinggevende een signaal van SchoonR, zodat er onmiddellijk actie kan worden ondernomen. Daarnaast is de informatie van deze meldingen gelijk inzichtelijk in een optioneel dashboard: voor opdrachtgevers én de locatieleiding. De directe koppeling van data in een dashboard maken monitoren, analyseren en bijsturen mogelijk: er ontstaat een nog beter beeld van de wensen en de behoeften van de klant, waarmee we trends zien en de gasttevredenheid verder kunnen verhogen," aldus CEO van M.I.C Ard Jol.

Niet alleen in de hospitality branche

Gom start de samenwerking bij een vakantiepark, maar ziet ook buiten de hospitality sector mogelijkheden. Konter: "De mogelijkheden zijn legio. We presenteerden ons idee al bij de NS en zij waren erg enthousiast. Maar denk ook aan patiënten in ziekenhuizen, bezoekers van bioscopen of gasten die even wachten bij de receptie van een bedrijf waar ze op bezoek komen. Want laten we eerlijk zijn: ook daar willen opdrachtgevers hun organisatie laten stralen!" De samenwerking met M.I.C. past binnen het project Connect & Interact: een programma dat door Gom is opgezet om met informatiestromen zowel processen als klantbeleving verder te verbeteren. Daarmee toonde Gom onlangs al aan in de gezondheidszorg innovatieve stappen te zetten.