Nét even anders…

Een blog schrijven!? Dat moet toch niet zo moeilijk zijn voor iemand die commercieel aangelegd is, zou je denken. Weet je wat, ik begin gewoon.

Patrick van der Veen, national accountmanager

Als beginnend blogger stel je jezelf eerst een aantal vragen. Wie gaat mijn blog lezen? Wat moet de inhoud zijn? Wat mag en kan ik er wel of niet inzetten? Welke schrijfstijl spreekt aan? Praktische en logische vragen die je jezelf stelt voordat je aan de slag gaat.

Toch?

Ik ga het anders doen. Ondanks dat ik bekend ben met het fenomeen bloggen en regelmatig blogs lees, heb ik mij niet verdiept in de do's en dont's voor het schrijven van een blog. Dat anders doen, zit er bij mij wel in. En gelukkig maar!

Als national accountmanager Hospitality van Gom heb ik mij verdiept in heel andere vragen. Waarover wil een professional in de Hospitality branche graag lezen? Wat speelt er in de branche? Welke kennis wil ik met hem of haar delen? Wat mij betreft vragen, die vele malen zinvoller en relevanter zijn. Ik dwing  mijzelf te verdiepen in de echte vraag van de 'klant' in plaats van het volgen van de 'randvoorwaarden' en 'regels', die zogenaamd gesteld worden aan het opstellen van een goed blog.

Het loslaten van deze vastigheden, geeft direct een vrij gevoel, heerlijk! Daarom heb ik ook die geweldige baan bij Gom Hospitality. De vrijheid om zelf invulling te geven aan de inhoud is fantastisch. Deze vrijheid pas ik overal toe: bij opdrachtgevers, potentiële opdrachtgevers en bij collega's. Het gaat om anders denken en durven zijn. Niet conform het verwachte een offerte of voorstel uitbrengen, maar nét even anders. Hoe dat eruit ziet? Daar kom je achter wanneer je met mij in gesprek gaat. Inmiddels hebben er al meerdere (potentiële) opdrachtgevers  voorstellen van Gom Hospitality ontvangen. Keer op keer  krijgen wij de reactie dat wij anders denken, doen en zijn. Fijn om te horen, dat onze manier van denken en gastgerichtheid nu al wordt herkend door onze opdrachtgevers. Wat mij betreft een belangrijke voorwaarde om onderscheidende dienstverlening te (blijven) bieden.

Tot zover mijn eerste blog. Het viel eigenlijk best mee. Sterker nog, het smaakt naar meer! Dat andere blog houdt u van mij tegoed. In het volgende blog is mijn collega van Gom Hospitality, Rense Assies weer aan het woord.