Gom en de schoonmaak in het onderwijs

Officieel is het één sector, het onderwijs. Toch vraagt schoonmaken in het basisonderwijs heel andere uitgangspunten dan in een instelling in het hoger beroepsonderwijs of universiteit. Aan beide kanten van het spectrum spelen wij effectief in op die verschillen. Omdat we weten dat het resultaat altijd hetzelfde moet zijn: een stralende omgeving.

In 1966 is het voor Gom begonnen in het onderwijs. In meer dan 50 jaar hebben we veel ervaring opgedaan bij onderwijsinstellingen. Van een lokale school tot een regionale scholenstichting met meerdere vestigingen. Met een dienstverlening die flexibel invulbaar is, is er altijd antwoord te geven op uw vragen. Hoe blijft de schoonmaak betaalbaar? Ondervinden studenten geen last van het schoonmaakonderhoud? En kunnen we het gewenste gedrag van leerlingen op het schoonhouden van de omgeving misschien beter sturen? Juist die flexibiliteit telt in het onderwijs. Dagelijkse piekmomenten vragen maximale slagvaardigheid. En vakantieperioden maken die complete bezetting weer overbodig. Gom organiseert het proces zonder dat u er omkijken naar heeft.

Basisonderwijs

U kent uw school. Wij kennen scholenschoonmaak. We begrijpen dat u als schoolbestuur de efficiency voorop stelt. Maar we begrijpen ook dat hygiëne voor u van belang is voor jonge kinderen of peuters op een brede school. Daarom kunt u Gom inschakelen op de manier zoals ú dat graag ziet. Met ons concept 1-2-3-Schoon brengen we de optimale balans aan tussen budget en output. En pakken we kritische punten als de toiletten grondig aan. Het is een compleet programma dat de basis is voor goede afspraken, duidelijke evaluaties en heldere calculaties.
 
En als we kinderen kunnen leren lezen en rekenen, dan kunnen we ze ook bewust maken over schoonmaken en -houden. Op een speelse manier het schoonbewustzijn stimuleren, draagt bij aan een vermindering van onze inzet.

Voortgezet en hoger onderwijs

Naast hygiëne en efficiency is vanaf het voortgezet onderwijs ook beleving een punt van onderscheid tussen onderwijsinstellingen. Die schone schoolomgeving moet de leerprestaties faciliteren. En schone lokalen, aula of kantine moeten vooral het plezier om naar school te gaan stimuleren. Gom staat bekend om schoonmaak met toegevoegde waarde. Samen met u inventariseren we wat uw gebruikers verwachten.

Inventieve ideeën beïnvloeden het gedrag van scholieren en studenten van het middelbaar beroepsonderwijs en hoger onderwijs om de omgeving minder te vervuilen.

Lees meer over gedragsbeïnvloeding in het onderwijs.