Ook dit jaar weer zonnig genieten?

Afgelopen week heeft heel Nederland genoten van de voorjaarstaferelen. Je kon geen terras voorbij lopen of het galmde van pratende en lachende mensen. Pratend over hoe lekker het weer wel niet is, hoe bruin we weer willen worden en welke vakanties we allemaal voor de boeg hebben. Fantastisch, het vakantieseizoen begint weer!

Zomerkriebels

Rense Assies, accountmanager Gom Hospitality

Een perfect moment om eens na te denken over je vakantieplannen. Denk aan die leuke vakantieparken, een rustige bungalow in de natuur of een dagje pretpark met de kids. Gom Hospitality is daarom nu al druk bezig met alle voorbereidingen voor dit zomerseizoen. Zodat wij u weer kunnen ontvangen in één van de vakantieparken waar wij elke dag weer, vakkundig én met een glimlach, voor u schoonmaken. Daarvoor is nodig: goed opgeleid personeel en een gemotiveerd schoonmaakteam. Daar zorgen wij deze zomer voor en ik vertel u in deze column graag hoe Gom Hospitality dit gaat doen.

Opleidingen

Wij leiden alle vaste medewerkers voor de start van het seizoen opnieuw op. De nieuwste technieken komen aan bod, zodat het schoonmaken op de juiste en efficiënte manier gebeurt. Deze opleiding is heel belangrijk voor het schoonmaakbedrijf én voor de medewerker zelf. We maken de medewerkers bewust van de arbo-technische aspecten door zaken uit te leggen, voor te doen en hen te laten oefenen. Op deze manier doen onze medewerkers hun werkzaamheden prettiger en met minder belasting.

De juiste materialen en middelen in huis

Materialen en middelen zijn in het gehele proces van onschatbare waarde. Door te investeren in de juiste materialen en middelen stijgt de kwaliteit zienderogen, is schoonmaken prettiger voor de medewerkers en werken onze mensen ook nog eens efficiënter. Gom Hospitality heeft na een zorgvuldig selectietraject een partner gevonden waar de materialen precies aansluiten op de behoeften. Deze partner levert niet alleen de materialen, maar zorgt ook voor extra trainingen en blijft samen met Gom Hospitality door ontwikkelen.

Een gemotiveerd en gastvrij schoonmaakteam

Op deze manier zorgen we dat de schoonmaakmedewerker 'de technische kant van de schoonmaak' nogmaals op het netvlies heeft. Wij realiseren ons tegelijkertijd dat wij er dan nog niet zijn. Het is namelijk hard doorwerken als een park vol bezet is en wij 's middags alle parkgasten weer prettig willen onthalen in een stralend schone accommodatie. Dus opleiding alleen is de eerste stap, daarnaast is een goede motivatie heel erg belangrijk en dat snappen wij. Een goede motivatie versterk je door de zaken goed te organiseren en oprechte aandacht te hebben voor onze mensen.

Oprechte aandacht gaat verder dan iemand feliciteren voor zijn of haar verjaardag of vragen hoe zijn of haar weekend was. Oprechte aandacht houdt voor Gom Hospitality in, dat de leidinggevende weet wat er bij die medewerker speelt, wat hem beweegt en wat iemand nodig heeft. Dit doen we door in gesprek te gaan met onze medewerkers.

Het klinkt misschien makkelijk, maar in de dagelijkse hectiek is dat soms knap lastig en daarom worden ons leidinggevend personeel geselecteerd, getraind en begeleid om onze gasten de juiste aandacht te geven. Want u wilt als u op vakantie bent toch ook oprechte aandacht én een schone accommodatie.

Goed opgeleide en gemotiveerde mensen: daar zorgt Gom Hospitality deze lente voor. Daarmee zijn wij goed voorbereid om een bijdrage te leveren aan uw prettige vakantie. Mocht u in april of begin mei al op vakantie gaan: Ik wens u een stralende vakantie toe!


Rense Assies
accountmanager Gom Hospitality