Gom en de schoonmaak van openbare ruimten

Een bewoner van een appartement kijkt verder dan alleen maar de eigen voordeur. Ook de entree of de containerruimte bepaalt zijn of haar woonplezier in het appartementencomplex. De beleving van openbare ruimten is daarom belangrijk voor woningcorporaties, vve’s en vastgoedbeheerders die het belang van huurders voorop stellen. Met Gom heeft u een schoonmaakbedrijf in huis dat goed begrijpt aan welke vereisten een openbare ruimte moet voldoen.

Juist de schoonmaak van entrees, galerijen en liften is essentieel in de beeldvorming van huurders. Die bewoner of bezoeker komt binnen bij de entree. Neemt de lift. En loopt over de galerij naar zijn of haar appartement. Eerste indrukken die het oordeel over het woonplezier van een appartement sterk kunnen beïnvloeden. Daar kan een eigenaar of beheerder ook het verschil maken. Verschil door die openbare ruimte niet alleen schoon te houden, maar vooral te laten stralen.

Woningcorporatie Woonstad Rotterdam vertelt in onderstaande video hoe onze schoonmaakmedewerkers het verschil maken door de bewoners centraal te stellen.

Méér dan schoonmaak

Natuurlijk hanteren wij werkprogramma’s die de activiteiten structureren en de kwaliteit borgen. Maar openbare ruimten schoonhouden vraagt van een schoonmaakbedrijf meer dan alleen maar oog voor stof en vuil. Daarom monitoren wij proactief de omgeving. Is er niets stuk of aan vervanging toe? Dan melden wij dat direct bij de verantwoordelijke van de locatie.

Die signalerende functie is er ook richting bewoners. Bij de reiniging van openbare ruimten zetten we vaste medewerkers in bij elk appartementengebouw. Die medewerkers worden een bekend gezicht voor de bewoners en zijn niet zelden een aanspreekpunt bij vragen. Dat extra oogje in het zeil is iets wat veel woningcorporaties, vve’s en vastgoedbeheerders waarderen. Een stap verder is de inzet van een servicehost die uw bewoners ook taken uit handen kan nemen. Het aannemen van pakketten of het ontvangen van bezoekers bijvoorbeeld.

Gestroomlijnd in organisatie

Organisatorisch zijn we erop ingesteld om snel in actie te komen. Lijnen zijn kort, verantwoordelijkheden vastomlijnd. Met een dienstverlening op 24/7-basis zijn we altijd snel ter plekke. En door de schaalgrootte en specialisatie kunnen we ook een scherpe calculatie neerleggen.