Gom. Ongewoon schoon

Bij Gom hebben we een historie die teruggaat tot 1966. Maar waar we het meest trots op zijn, is dat we ook het meest toekomstgerichte schoonmaakbedrijf van Nederland zijn. Want hoeveel schoonmaakbedrijven kunnen zeggen dat ze hun interne organisatie compleet hebben afgestemd op de sectoren waarin ze werkzaam zijn? Precies, Gom. Als eerste sectorgeoriënteerde schoonmaakbedrijf van Nederland hebben we voorgesorteerd op de veel prominentere plek die schoonmaak bij onze opdrachtgevers inneemt.

We bestaan al meer dan een halve eeuw. In die tijd hebben we de schoonmaak flink zien veranderen.  Opdrachtgevers in de schoonmaak komen met steeds specifiekere vragen en behoeften. Die kunnen we alleen maar op maat beantwoorden door specialist te zijn. Door de hele dag alleen maar in één en hetzelfde segment te opereren. Dat geldt voor directeuren en klantmanagers, voor schoonmakers en backofficemedewerkers. Want door je alleen maar bezig te houden met die ene sector werk je elke dag aan het vergroten van je expertise.

Verder dan de technische kwaliteit

Met die aanpak gaan we veel verder dan alleen maar het waarborgen van de technische schoonmaakkwaliteit. Want in elke sector ligt de focus weer op een ander aspect van schoon, aangejaagd door de verschillende wensen van medewerkers, gasten, cliënten, bezoekers, studenten of gebruikers. De ene keer ligt die focus op hospitality of hygiëne, de andere keer op gastvrijheid of kostenefficiency. Juist onze sectorgeoriënteerde aanpak maakt het mogelijk om daar perfect op in te spelen. Best practices genoeg.

Innovatie maakt het verschil

En elke businessunit mag dan stand-alone opereren, we houden tegelijkertijd de synergie in het oog. Elk van de zes units kan putten uit de kennis en expertise van de anderen. Want ervaring in de ene sector kan ook elders een eye-opener zijn. Dat maakt Gom tot een nóg innovatievere organisatie.

Innovatie die ook in een facilitaire dienst als de schoonmaak het verschil kan maken. Of nee, júist in een dienst al de schoonmaak. Het is een té gespecialiseerde activiteit om altijd maar te blijven denken dat ‘gewoon schoon’ goed genoeg is.

Daarom maken wij liever ongewoon schoon.

Schaalgrootte om echt van betekenis te zijn

Als bedrijf met 8.500 medewerkers hebben we ook onze schaalgrootte mee. Want een sectorgeoriënteerde aanpak kan alleen maar als elke businessunit een groot aantal opdrachtgevers heeft. Daardoor kunnen we ervaringen die we opdoen bij de ene opdrachtgever ook toepasbaar maken voor een andere. Die schaalgrootte waarborgt ook meteen de efficiency van onze schoonmaakwerkzaamheden. Iets waar we als bedrijf van Rotterdamse origine toch al om bekend staan. Om de mentaliteit dat we van aanpakken houden.

Gom. Ongewoon schoon