Zorgdag 2017

Op de Zorgdag 2017 staat alles in het teken van beleving. Beleving is voor mij het resultaat van alle interacties vanuit een organisatie met gebouwgebruikers. Dit kunnen zowel fysieke zaken zijn als zintuigelijk waar te nemen zaken; alles dat emoties oproept. Het varieert voor mij van het effect van empathisch gedrag, een vriendelijk woord, een prettige entourage tot een aangename geur.

Dit alles verzacht voor mij het onrustige gevoel waarmee ik soms een ziekenhuis of behandelcentrum inga. Dat begint al met een goede routebeschrijving/bewegwijzering, een warm ontvangst bij de receptie, een aangename wachtruimte met een rustgevende geur en empathie bij de behandeling. Hier kunnen we soms nog leren van de Hospitality industrie en dat staat dan ook centraal op de Gom Zorgdag.

Het doel van deze dag is de facilitair betrokkenen inzicht te geven hoe essentieel de beleving is van de bezoeker ofwel de gebouwgebruiker. De gebouwgebruiker heeft nu en vooral naar de toekomst, steeds meer invloed op de ontwikkeling van het pand, de omgeving en het bestaansrecht van een organisatie. Dit is al sterk aanwezig in de wereld van Hospitality door de aanwezigheid van verschillende beoordelingsites. Maar dit zal zich zeker verder gaan uitbreiden naar andere branches zoals die waarin u werkzaam bent.

Onderwerpen als de (digitale) omgeving, de ligging, het pand, de entree, het ontvangst, de sfeer, de inrichting en comfort, de netheid en hygiëne, de service, de gastvrijheid, het geluid, de performance en de prijs-kwaliteitverhouding maken deel uit van de totale beleving. Zo ook in de zorg.

De Zorgdag
Met het programma van de Zorgdag willen we de twee werelden bij elkaar brengen, hopitality én zorg. Hiermee hopen wij u voldoende inspiratie mee te geven in de verdere ontwikkelingen rondom de beleving van uw gebouwgebruiker en beter voorbereid te kunnen zijn op de toekomst.

Naslagwerk
Wilt u nog eens terugkijken naar de inhoud van de Zorgdag, naar artikelen of naar wat Gom ZorgSupport kan bieden, volg dan onderstaande links.
- Zorgdag 2017: ‘intensive care’ voor beleving is op zijn plaats
- Nieuwsbericht FMG: Zorgdag 2017: ‘intensive care’ voor beleving is op zijn plaats
- Foto's Zorgdag 2017
- Terugblik op de Zorgdag
- Feedback Zorgdag 2017
- Presentatie Instituut Verbeeten - Rust, Licht en Ruimte
- Presentatie HIP - Alles voor een stralende glimlach
- Resultaten Experience Game (HIP) 
- Artikel: Hoe ‘zorg’ je voor de ultieme klantbeleving?
Klantcase van het Westfriesgasthuis
- De website van Gom
Website Kenniscentrum Infectiepreventie
Website infectiepreventie 
- Aanmelden Zorgpanel
- Hospitality in de Praktijk

Facilitair Kenniscentrum
Enthousiast over de Zorgdag en geïnteresseerd in inspirerende sessies rondom facilitaire dienstverlening en het management daarvan, meld u dan gerust aan voor het Facilitair Kenniscentrum van Facilicom Group waarin de opgebouwde kennis met u wordt gedeeld.

Sparringspartner
Ik wens u veel plezier in de verdere ontwikkelingen binnen uw zorginstelling. Als u een sparringpartner zoekt om verder te discussiëren over dit onderwerp, neem dan vrijblijvend contact op met senior-accountmanager Geoffrey Nouws of salesmanager Stefan Majoor.

Gegroet,

Simone van de Velde
business unit directeur Gom ZorgSupport